הטיסנים
הטיסנים השונים מתחלקים למחלקות, כאשר בכל מחלקה מתקיימות תחרויות נפרדות. אופן ההטסה משתנה ממחלקה למחלקה, אך עקרון התחרות זהה בכולן: על המתחרה לבצע מספר טיסות, ובכל טיסה על הטיסן לשהות באוויר פרק זמן מסוים.
בתחרות באים לידי ביטוי מספר גורמים: הידע והניסיון של הטיסנאי, איכות הטיסן, תנאי מזג האוויר ועיתוי הטיסה. כל אלה הופכים את הטיסנאות לספורט מרתק.
המועדון מתמחה בעיקר במחלקת הטיסנים החופשיים, ולהלן סקירה קצרה של הטיסנים במחלקה זו:
גלשונים
טיסנים פשוטים יחסית וקלים לבנייה. הם מושלכים לאוויר בכוח הזרוע, וגודלם יכול להגיע ל – 50 ס"מ. עליהם לשהות באוויר דקה אחת בכל טיסה.
P-30
פרוייקט הבנייה המרכזי בשנת הפעילות הראשונה. טיסן זה עולה לאוויר באמצעות מדחף המונע ע"י גומי במשקל 10 גרם, ודואה לאחר סיום פעולת המדחף. משקלו של טיסן זה הוא כ – 40 גרם, ומוטת כנפיו כ- 80 ס"מ. בתחרות, על הטיסן לשהות באוויר 2 דקות בכל טיסה.
ג-1
טיסן זה מתקדם יותר מקודמו, וביצועיו מרשימים יותר. גם הוא עולה לאוויר באמצעות מדחף המונע ע"י גומי במשקל 10 גרם, אך המדחף שלו משוכלל יותר והטיסן עצמו גדול יותר. משקל הטיסן הוא כ – 70 גרם, ומוטת כנפיו כ – 120 ס"מ. על הטיסן לשהות באוויר 2 דקות בכל טיסה.
ג-2
טיסן זה הוא המתקדם ביותר מבין טיסני הגומי. הוא מצוייד במערכות מכניות מתקדמות, וביצועיו יחסית לאחיו הקטנים עוצרי נשימה. הטיסן עולה לאוויר באמצעות מדחף משוכלל המונע ע"י גומי במשקל 30 גרם, וכשהמדחף מסיים את פעולתו, הטיסן מתחיל לדאות מגובה של עשרות מטרים. משקלו של הטיסן הוא כ – 200 גרם, ומוטת כנפיו כ – 160 ס"מ. על הטיסן לשהות באוויר 3 דקות בכל טיסה, ולעיתים אף יותר. במחלקת טיסנים זו מתקיימות גם תחרויות בינלאומיות.
ד-1
גם הוא בין הראשונים הנבנים במועדון, אך יחד עם זאת הוא מתקדם יותר, מצוייד במערכות מכניות ומרשים בביצועיו. טיסן זה מוזנק לאוויר באמצעות כבל באורך 50 מטרים, ולאחר מכן מתנתק מהכבל ודואה. משקלו של הטיסן כ 220 גרם, ומוטת כנפיו כ – 140 ס"מ. על הטיסן לשהות באוויר 2 דקות בכל טיסה.
ד-2
טיסן זה הוא המתקדם ביותר מבין טיסני הדאון. בדומה לאחיו הקטן, גם הוא מוזנק לאוויר באמצעות כבל באורך 50 מטרים, ולאחר ניתוק הכבל דואה באופן חופשי. הטיסן מצוייד במערכות מכניות ואלקטרוניות מתקדמות, וביצועיו מדהימים. משקלו של הטיסן כ – 410 גרם, ומוטת כנפיו עשוייה להגיע ל-2.5 מטרים! עליו לשהות באוויר 3 דקות בכל טיסה, ולעיתים אף יותר. גם במחלקת טיסנים זו מתקיימות תחרויות בינלאומיות.
.